Bokeh NE NEDİR?



Bokeh ışık out-of-odak noktalarının yorumuyla anlatılmaktadır.

Bokeh, netlik dan farklı olup. Netlik iyi odak noktası ne olur. Bokeh iyi odak noktası ne uzak.

Bokeh out-of-odak alanların görünümünü veya “hissediyorum,” açıklar. Bokeh bir şey değil , odak-ne kadar, bokeh karakteri ne olursa olsun bulanıklık yoktur.

Ne yazık ki iyi bokeh lens tasarımı otomatik olarak olmaz. Mükemmel lensler ışık out-of-odak noktası keskin kenarları olan daireler olarak vermekteyiz. İdeal bokeh blurs değil, sert kenarlı çevreler gibi bu noktaların her biri hale getirecektir. Matematikçiler bulanıklık çevrelerin şiddet dağılımı mükemmel mercekler dikdörtgen söyleyebilirim, ve iyi bokeh bir Gauss dağılımı tercih ederim. Bu fizik sanatsal istediklerini yansıtmayan hangi bir alandır.

Farklı miktarlarda sferik aberasyon lensler out-of-odak noktaları, ışık ve böylece bokeh hale nasıl değiştirebilir. Kelime “bokeh” kelimenin tam anlamıyla bulanıklık veya baş dönmesi anlamına Japonca kelime “Böke” (bo-keh telaffuz) geliyor.

Bir teknik olarak mükemmel bir objektif hiçbir küresel aberasyon vardır. Bu nedenle mükemmel bir objektif merceğin arkasında ışık konileri gibi tüm ışık noktalarını odaklanmaktadır. Koni en ince noktasına ulaştığı tam olarak nerede filmi ise görüntü odakta olduğunu. Daha iyi mercek, tinier bu puan alır.

Filmin ışık konik küçük noktaya ulaşır tam olarak nerede değilse, o zaman görseli o noktada, odak içinde değil. Sonra bu nokta yerine yerine noktası olarak, bir ışık diski olarak film üzerine işlenir. Bu disk, aynı zamanda “bulanıklık daire” denir ya da “kafa karışıklığı çemberi” alan derinliği çizelgeleri hesaplanmasında insanlar tarafından edilir.Hiçbir küresel bozunmaya sahip bir lens bu bulanıklık daire, eşit aydınlatılmış disktir. Odak noktası Out of keskin kenarları ile mükemmel bir disk gibi tüm bakmak. (Tamam, görüntü oldukça iyi bir odak küçük diyafram çemberin etrafında ek “Havalı” halkalar görebilirsiniz, ama biz burada tartışırken değilsin bir kırınım deseni bulunuyor.), Bokeh için optimal değildir, gibi yana Bu disklerin keskin kenar odak-dışı olması amaçlanmıştır şeyler tanımı vermek başlayabilirsiniz hayal edebiliyorum.

Mükemmel bir lensler var, bu yüzden bir genellikle bu mükemmel diskleri görmüyor.

Gerçek lensler küresel aberasyon bazı derecesine sahip. Bu olsa bile, uygulamada konuda bir noktadan lensten gelen bütün ışığı, koni kendi içinde ışık dağılımı düzensiz olabilir, film güzel, küçücük bir noktada buluşmak olabileceği anlamına gelir. Evet, biz biraz daha yoğun fotoğrafçılar bokeh anlamaya çalışın reddediyorum neden olan, burada soyut alıyorsanız.

Çizimler

Kötü Bokeh

Kötü Bokeh örneği. out-of-focus twigs blurs hala keskin kenarları vardır. İyi bokeh yumuşak kenarlı blurs olurdu.

Küresel aberasyon konuda out-of-odak noktaları tarafından yapılan diskler eşit şekilde aydınlatılmış olması anlamına gelir. Bunun yerine, diskin ortasında veya kenarlarına doğru toplamak ışık daha sahip olma eğilimindedir. İşte bazı resimler:

kötü bokeh © KenRockwell.com
Şek. 1. Zavallı Bokeh. Bu çok kötü bokeh gösteren bir ölçüde büyütülmüş bulanıklık dairedir. Bir bulanıklık daire ışığın bir out-of-odak noktası haline nasıl olduğunu. Kenar ayarsız olması gerekiyordu, ve merkezi loş olduğu bir noktaya keskin bir biçimde tanımlanmış ve hatta vurguladı ne kadar dikkat edin.
nötr bokeh © KenRockwell.com
Şekil 2. Nötr Bokeh. Bu aa teknik olarak mükemmel ve eşit şekilde aydınlatılmış bulanıklık dairedir. Kenar hala iyi tanımlanır, çünkü bu bokeh için de iyi değil. Out-of-focus nesneler, ışık ya da çizgiler puan ya da etkin bir şekilde makul ölçüde keskin çizgiler keskin bulanıklık daire kenarları nedeniyle görüntü oluşturabilirsiniz. Bu şekilde tasarlanmış en modern lensler gelen bulanıklık daire olduğunu “Mükemmel.”
iyi bokeh © KenRockwell.com
Şek. 3. İyi Bokeh. İşte bizim istediğimiz şeydir. Kenarı tamamen tanımsız olduğundan bu bokeh için harika. Bu, aynı zamanda,, küresel aynı aberasyon arasında fakat ters yönde, Şekil l’de görüldüğü zayıf örnekte sonucudur. 1. Daha iyi görünümlü görüntü bir kusur sonucu bu yana sanat ve mühendislik, farklılaşmaya başlar yerdir. Mükemmel bir bokeh Gauss bulanıklığı daire dağılımı kılar, ve lensler 2’de gösterildiği gibi nötr bir örnek için tasarlanmıştır.) Üstüne getirilir.

Eğer toplandı olabilir gibi ışık konik bir tarafında ayarsız diskleri ortasına doğru toplamak için eğilimindedir ise, o zaman koni diğer tarafta diskleri outsides toplanır.Altında düzeltilmiş küresel aberasyon ışık bir şekilde, gereğinden küresel aberasyon bunu diğer toplamak için neden toplamak neden olur. Bu nedenle, arka planlar için büyük bokeh olan bir lens korkunç foregrounds için bokeh, ve tersi vardır.

Yapılacak buradan Weirder olsun. Başka bir büyük faktör bulanıklık çemberin dışında haline nasıl keskin olduğunu. Biz incir benzer kötü bir imza olsa bile. Bunu olduğu gibi bu dış kenarından usulca hale gelmesi durumunda 1), AF-S Nikkor 80-200 f/2.8 , biz iyi bokeh var.

Sanatsal çoğu kişi daha keskin foregrounds ve yumuşak arka tercih etme eğiliminde.Bulanık foregrounds insanlar deli yapmak eğilimindedir, ve bulanık arka iyi. Bu yüzden iyi bir arka plan bokeh olanlar kadar iyi bokeh sahip lensler sınıflandırır. Şahsen ben kamera veya ön plandaki nesne hareket tarafından foregrounds bulanık bir şey kaçının.

Biz her şeyi out-of-focus olsa bile, doku almak gibi zor olanlar için yumuşak out-of-odak alanları tercih eder, çünkü bokeh fotoğraflar açıklanan nedenidir. Bu nedenle, bu bulanıklık dairenin merkezine doğru daha fazla konsantre olmak her bulanıklık daire içinde ışık dağılıma sahip olduğu yumuşak out-of-odak alanı isteyenler için tercih edilir.Bu şekilde her bir bulanıklık daire kenarlara doğru dimmer yavaş yavaş alır parlak bir nokta olma eğilimindedir. Tüm bulanıklık çevrelerin güzel karıştırmaya Bu şekilde.

Olası bir gibi keskin her şeyi tutmaya çalışıyorum eğer görüntü odak olmanın yakın olduğu, diğer yandan, bu bokeh etkisi farklı çalışacaktır. Şüpheniz varsa, bunu deneyin.Lens tasarımı çok hızlı bir şekilde çok garip olur.

Bilimadamları Şekil 2 vasat örneğin amacı yana bokeh için bir ölçüm vardır.) Kendi “mükemmel” lens olarak. Sanatta her şey gibi, görüntüyü bakarak bokeh ölçebiliyor.

Nikon’un bulanıklaştırma Kontrol, veya DC, Lensler

Nikon’un bulanıklaştırma Kontrol, veya DC, popüler 35mm SLR kameralar için lensler aslında tek tek ya ön ya da arka planda olmak iyi bokeh bölge bulabilmesi için küresel sapmayı düzeltme doğa işlemek için izin verir. Aynı zamanda bir tam kontrol için küresel aberasyon miktarını değiştirmenize olanak sağlar.

Refleks Ayna ve Lensler

Ayna, veya refleks objektifler, korkunç bokeh var. Onlar lensin diyafram orta kesiminde engeller objektif önünde bir röle ayna var olmasıdır. Bu nedenle tüm out-of-focus golleri doğal olmayan ve kötü görünüyor börekler, olarak temsil edilir.

Leitz 90 mm f/2.2 Thambar

Bu bir twist ile 1940’larda soft-focus lens oldu. Küresel aberasyon kasten yanlarda düzeltilmemiş kaldı. Yumuşama tam diyafram en fazla açıktır. Bir yere durdurmak gibi lensi keskin olur. Leitz akıllı bir hüner çekti ve opak bir merkez daire ile çıkarılabilir ön filtre dahil. Merkezi stop lensin yüksek düzeltilmiş orta kısmından katkısı ortadan kaldırır ve istediğiniz gibi yumuşak bir merkezi görüntü alır.

Diyafram Yaprağı

Bir lens ‘Diyafram yaprak şekli ve sayısı bokeh ile ilgisi yoktur. Onlar bulanıklık daire şeklinde tanımlamak, ancak ışık o daire içinde nasıl dağıtılır tanımlamam. Bu çevreler, artık daireler, ancak birçok yanlarıyla şekiller bıçaklar var gibi. Örneğin, çoğu Hasselblad ve Mamiya lens gibi beş bıçaklı bir yerine çevrelerin dışında, odak-vurgulamaktadır şekiller olarak beş taraflı beşgen alır. Bu çok büyük değil. 35mm SLR’lerin indirim merceklerindeki en yaygın altı bıçak ile, bir altıgen alır. Yedi taraflı heptagons çevreler yerine tanınabilir şekiller gibi bakarak başlamak yana yedi bıçakları (en Nikkor SLR lensler) ile şeyler gerçekten, iyileşmeye başlayabilir. Dokuz bıçakları (Nikkor telephotos konusunda ortak) harika ve son zamanlarda da bir daire arasında bir yakınlaşma vermek eğik kanatları ile dizayn edilmektedir.

Bıçakların tek sayılar bıçakları sayısı olarak noktalarının sayısını iki katına sahip ışık çok parlak nokta çevresindeki kırınım ve yansıma yıldız verecektir. Örneğin, Yedi-bıçaklı diyafram hoş bir 14 köşeli yıldız verecektir. Eğer bıçakları olduğu gibi bıçak bile sayıları noktaları aynı sayıda yıldız verecektir. Sekiz-bıçaklı diyafram sıkıcı Sekiz köşeli yıldız verecektir.

Yine de, bir yaklasik ne kadar iyi bir daire denklemi sadece küçük bir parçasıdır.Önemli bir parçası ışığı nasıl dağıtılır olduğunu. Açıkçası çoğu insan bu endişe tam diyaframda diyafram hiçbir rol oynar.

Orada satış kontuarında, ancak bokeh görmek neredeyse imkansız kaç bıçak görmek kolaydır, çünkü bazı üreticiler bokeh ve Diyafram yaprak sayısı arasında bir ilişki güder nedenidir.

Bokeh bak nasıl

Mevcut Görüntüler

Arka planda ışık noktaları arayın. Bunun için mükemmel konular geceleri ışık uzak noktaları veya bazen gündüz yaprak veya speküler yansımaları üzerinden parlayan ışık.

Birlikte güzel hepsi karışımı, o güzel bokeh var. Onlar mükemmel küçük daireler ise, o nötr bokeh var. Hepsi swimmy ve bakarsanız biraz biraz da kötü bokeh var, sonra prezervatif veya Lokmalar sıvadı.

Hepsi normal çokgenler iseniz size objektif diyafram şeklini söyler. Evet, aslında objektifin diyafram ne kadar çok bıçak söyleyebilir!

Onlar görüntü muhtemelen tam diyafram vuruldu söyler kenarlarında görüntü ve oval veya mercimek şeklinde ortasında mükemmel yuvarlak iseniz.

Hepsi dümdüz elipsoitler (bunlar geniş olan iki katı yüksekliğinde dikey oval) iseniz o görüntünün bir anamorfik lens ile vuruldu söyler. Sen hala fotoğraflarda, sinemaskop sinema filmlerinde bu görürsünüz.

Sizin Lens

Uzaktan bir ışık noktası bulun. Bu acı verici bir uzak nokta bularak geceleri kolayca yapabilirsiniz, veya bir Mag-Işık feneri reflektör kalktıktan ve sadece odanın diğer tarafına o kadar ayarlayarak kapalı yapabilirsiniz.

Eğer odaklanmak gibi Şimdi buzlu cam bak. Mükemmel yuvarlak diskler görürseniz size iyi bokeh sahip yumuşak kenarlı şekiller görürseniz objektif, nötr bokeh vardır ve Lokmalar görürseniz kötü bokeh var.

Eğer nötr bokeh başka bir şey görürseniz, önünde ve ışık noktasının arkasında iki odak olarak bokeh değişim kalitesini göreceksiniz. Bir görüş kamerası veya sonsuza ötesinde odaklanan sağlayan bir objektif olmadığı sürece Tabii ki genellikle, ışık uzak bir noktanın ötesine odaklanamazsınız.

Örnekler

Gerçekten göstermek için herhangi bir ışıl ışıl iyi veya kötü görüntüleri yok, çünkü bu zor olduğunu, ve ben size göstermek için başka bir eser kopyalamak olmaz.

Kötü bokeh için diyor kapağında yeşil kareler vardır Temmuz 2004 Fuji broşürü de bakabilirsiniz “Sağ Hands, Teknoloji Güzel Şey olabilir.” Kapak içi Tim Meyer tarafından Zion bir flüt çalan bir Hint büyük bir atış var. Arka planda tüm yaprakları küçük parlak noktalar meşgul olsun görün ve neredeyse küçük haddelenmiş prezervatif gibi görünüyor? Bu bokeh kötü tür bir örnek. Evet, teknik ürünler bir vuruş ne kadar iyi ile çok az ilgisi var ve evet, bildiğimiz tüm bu tam Tim istedim bakmak. Sadece lensler tercih dayalı görüntü bakmak bu kısmı üzerinde kontrole sahip olduğunu biliyorum.


Reklamlar
  1. Yorum bırakın

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: